Rabu, 19 Mei 2010

TEROWONG MENORA-PERAK-1


TEROWONG TERPANJANG DI MALAYSIA 8OO METER

LEBUH RAYA UTARA-SELATAN(PLUS HIGHWAY)....DARI KUALA LUMPUR KE-UTARA..BOLEH BERHENTI DI PERHENTIAN SEBELAH GUA TEMPURUNG...BOLEH BERHENTI REHAT DI SITU...SETELAH PENAT BERJALAN JAUH.... PERMANDANGAN DI SITU...AMAT CANTIK SEKALI....DAMAI,TENANG...ADAKALANYA...AWAN MEMENUHI...CERUN-CERUN BUKIT DAN PUNCAK BUKIT DI SEKELILING BUKIT....TERASA SEJUK SEKALI...







NAK MASUK KEDALAM TEROWONG.











JOM KITA LIHAT APA YANG ADA DEKAT DALAM...TAK BERAPA JELAS...















Rabu, 2010 Mei 19

/JOM... BALIK KAMPUNG... TEROWONG MENORA-PERAK-2













Kalau malam....memang berbahaya...banyak kereta laju-laju...turun bukit pulak tu.....banyak cerun...dalam..nun ...jauh kebawah...sepatutnya tidak boleh memandu kereta laju-laju dekat sini...jalan bengkang bengkok...macam ular kena bedal...tetapi saya lihat..selagi dia orang boleh memandu laju...emmmm...dah tak nampak kereta lain dah...macam jalan tuuuu..dia orang yang punya...walaupun turun bukit...bayangkan...kalau...jatuh kebawah...memang hancur..habis.... laaaaa..jawabnya...papan tanda had laju...macam-macam papan tanda boleh kita lihat di sepanjang jalan dekat situ ...
































Lebih baik sampai dekat terowong...siang...kalau malam tidak berapa nampak gelap....dah tu...banyak pulak lori..memandu perlahan.....almaklum.... sajalah...naik bukit.....bas pun banyak...tapi bas dipandu lebih laju sikit..daripada lori....macam kereta...jugak...pernah sekali...tahun lepas..suami saya...memandu diwaktu malam...tiak perasan...ada lori dipandu perlahan,lori tu pula..membawa tiang konkrit...2 batang..tetapi besar...memang perlahan sangat....lori tuu....saya masa tuuu..dah nak terlelap dah....suami saya kejutkan...bangun..bangun laaaa...sebab dia seorang saya yang memandu kereta..tengok-tengok laaa..kalau-kalau...ada apa-apa dekat depan tuuu...sebab dia tidak berapa nampak kalau memandu kereta disebelah malam...saya pun bangun laaa...dalam beberapa minit kemudian...saya lihat ada lori dekat depan...sudah dekat....tuuu...tuuu... lori..,lori...tuuuu..dipandu perlahan...mana?...mana...?dia tak nampak...katanya..,naik buit...memandu laju laaaa jugak.....lori pulak..memandu perlahan....cepat-cepat masuk lorong disebelah kanan...nasib baik laaa saya dan keluarga selamat...tidak merempuh lori dekat depan... alhamdulillah...anak-anak semuanya tidur waktu tu....yang tidak tidur hanya saya dan suami saja...sebab itilah..kalau balik kampung..saya dan suami...lebih suka balik kampung..pada waktu siang...kita bolah nampak dari jauh..apa yang ada di hadapan kita....

























Dicatat oleh dhiah ss501 di 23:48

Tiada ulasan:

Catat Ulasan